Muutamia lukijapalauttaita ihmisiltä, joilla jo on ikioma anonilli

506548.jpg
Tiina, neuleblogaaja
"Mä oon bloggaillut jo sellaisen puoltoista vuotta ja aluksi kaikki oli jotenkin kivaa ihan silleen uutuudenviehätyksessä. Sain aika paljon kommentteja jopa keskeneräisille neuleille ja oli sellanen fiilis, että on päässyt jotenkin piireihin. Mutta sitten jossain vaiheessa mulle iski sellanen tyhjyys tai turhauma, emmä sitä oikein osaa selittää, jotenkin tuntui että jotain puuttui.
Mut sitten tossa syksyllä mä kirjoitin jotain noista Novitalangoista ja sitten sinne saatiin oikea kommenttisota pystyyn. Sen tuoksinassa mulle tuli pari sellaista anonyymikommentoijaa jotka oikeestaan ensin vaan kommentoi sitä keskustelua nimettä. Mut sitten ip-osoitteen perusteella mä sain toisesta vakivierailijan ja nyt aina sillon tällön kun mä kirjoitan jostain uudesta työstä tai teen lankakaupparapskaa se kommentoikin jotain niinku "no ei toi nyt niin ihmeellinen ole" tai "emmä olis tollasia värejä ottanut". Mä oon jotenkin nyt onnellisempi ja tyytyväisempi mun blogiin. Se tuntuu todellisemmalta, konkreettisemmalta.

Ja vaikka mä miten sitä yritänkin selittää omista lähtökohdista lähtien se on kyllä varmaan pitkälti kuitenkin anonillin ansiota. Musta on ihana tietää että joku oikeasti lukee mua jatkuvasti ja seuraa mun tekemisiä niin tarkasti, että joku on siinä vieressä kokoajan. Että kyllä mä ainakin anonilliä suosittelen jos aikoo olla varteenotettava neulebloggaaja."

506548.jpg
"Neiti X, nettipäiväkirja, top listalla 300 ja 400 välillä"
"Moi. Mä vaan sitä kirjoittamaan että mulla oli tossa vähän aika sitten aika kriisi sillosen poikaystävän kanssa ja kun mä sitä anxtasin blogissa mä sain aika montakin anonilliä kertomaan mulle mitä mun pitäisi sen suhteen kans tehdä. Kun Ville (siis tää mun ex) oli ollut pahana ja mä surin sitten niitä rikkoutuneita Villeroibosheja tuli pari sellasta anonillikommenttia siitä, että oikeasti mä voisin vähän kattoo mitä mä teen kun oon tollasen kanssa yhdessä ja aateeämmät jää ilman miestä. Ja sit se toinen anonilli joka kirjotti ainasqi kolmella eri nimimerkillä samalta ip- osoitteelta siitä, kuin mun kaltainen nainen saa just sitä mitä tilaa.
Silleen se oli ehkä sillon rankkaa, mut mä oikeasti en olis uskaltanut varmaan koskaan lähtee siit suhtest jos mul ei olis ollut noiden anonillien tukea mukana. Kyllähän kaverit silleen yritti auttaa, mutta ne kuitenkin oli jotenkin epäilyttävän hymisteleviä ja ystävällisiä. Noi anonillit oli kuitenkin silleen rehellisiä, luotettavampia.
Nyt mulla on pieni meilisuhde toisen noista anonilleistä kanssa. Katotaan nyt tuleeks tästä mitään, mutta mä oon ainasqi ihan kevättä rinnassa meiningillä. Et ainakin mulle anonilli on ollut sellanen kiva juttu."

506548.jpg
Jarno, harrastebloggaaja
(tekstiä vähän toimituksen puolesta muunneltu ettei siitä tunnista henkilöä, Jarnon harrastus on niin harvinainen)
"Moi, sä kysyit anonilleistä. No kuten tiiät mulla on se yx perhe ja työblogi jossa ei oikeastaan oo vielä mitään hirveemmin sisältöö. Siellä ei oo kauheesti anonillejä käynyt edes yhden illan piipahduksilla, mikä sinäänsä on vähän harmi, mut emmä ole oikeen siihen blogiin panostanutkaan.
Mut mitä sä et tiedä on se, että mul on kans xxxxkuvablogi, jossa mä esittelen xxxx. Siellä noita anonillejä on oikeasti ehkä kymmenkunta. Ne yleensä arvostelee kaikki xxxxkuvat negatiivisesti ja sitten toisinaan ne haukkuu mua xxxxriksi. Aluks mä jotenkin ajattelin, että tää on vähän nuijaa ja tylyä tulla toisten blogeihin mulkkuileen, mut sit mä jotenkin oivalsin että se just on se juttu mistä mä itse saan kiksei kun mä valitsen noita xxxxkuvia. Nyt mä oon yrittänyt kans otsikoida silleen anonilliystävällisesti ja vähän provosoiden. Mulle on syntynyt useampi sellainen kevyt anonillisuhde jotka aika aktiivisesti kommentoi mun blogissa noita xxxkuvia. Ei niistä nyt yksikään mitenkään vakava juttu ole ollut, mut onhan ainakin säpinää. Mä tavallaan kyl diggaan sitä."

Kerro ihmeessä oma tarinasi meille! Kommenttikenttä on avoin - jopa omalla nimellä kommentoijille. Emme ole rasistisia!

506548.jpg